Få succes med direct mail
Selvom flere og flere virksomheder har flyttet fokusset over på digital markedsføring, er direct mail stadig et effektivt redskab. Ja, faktisk er det måske endda blevet endnu mere effektivt i takt med at flere og flere placerer deres markedsføringsbudget på de online...
Instagram og alle mulighederne
Instagram kendes af de fleste, der er aktiv på sociale medier. Det er fotodelingsnetværk, der har æstetik og visuelt udtryk i fokus. Instagram bruges af privatpersoner, der får muligheden for at følge venner og bekendte, men bliver i høj grad også brugt til at følge...
I marketing skal du også kunne sælge – du ser bare ikke din kunde
Marketing handler jo i bund og grund om det samme som at sælge. Det handler om at skaffe omsætning til virksomheden ved at få kunderne til at lægge penge i forretningen. Fremgangsmåden er selvfølgelig forskellige, hvor man traditionelt tænker, at salg handler om at...
Brug social selling i din markedsføring
Social Selling bruges af de fleste, der arbejder med markedsføring og salg, men det er faktisk de færreste, der ved, at de bruger det aktivt. Social selling er blevet et vigtigt begreb, når det kommer til markedsføring, og der er ingen tvivl om, at det er et vigtigt...
Disse 4 generationer er til stede på sociale medier
De fleste virksomheder forstår vigtigheden af at være tilstede på de sociale medier, men faktisk er det for mange uklart, hvordan de skal bruge dem for at udnytte det store potentiale. Forvirringen er med god grund, da der i virkeligheden findes fire...
Magasinpost kan også nytænkes
Her på marketingbloggen er det ofte online markedsføring, vi har fokus på. Søgemaskineoptimering og sociale medier er uden tvivl to vigtige begreber og markedsføringskanaler i moderne markedsføring, og der er ingen tvivl om, at en effektiv indsats i den grad kan lede...
Derfor er data afgørende for din indsats på sociale medier
Sociale medier som for eksempel Facebook og Instagram er ikke længere blot forbeholdt private. Førhen blev de forskellige sociale medier mest af alt brugt til, at brugerne kunne interagere med hinanden. Det gjorde man ved at følge med i billeder, statusopdateringer og...
En blog er god for din virksomheds SEO
Du har måske opdaget, at flere og flere virksomheder opretter en blog på deres hjemmeside. Alle typer af virksomheder kan have en blog, der kan omfatte både det faglige, fungerer som employer branding eller til at formidle de seneste personalenyheder. Uanset om...
Mindre lokale virksomheder bør også bruge SEO
Det kan være svært som mindre lokal virksomhed at opnå den samme synlighed som de større spillere på markedet. De små lokale virksomheder har måske ikke helt så mange markedsføringskroner at gøre godt med, og det smitter ofte af på synligheden på søgemaskiner som for...
2 SEO begreber du måske ikke kender
De fleste der har tilegnet sig viden omkring online markedsføring er stødt på begreber som søgemaskineoptimering, content marketing og søgeordsanalyse. Det er dog bare sådan, at online markedsføring indebærer langt mere end de mest kendte begreber. Særligt inden for...
Sådan laver du godt indhold til din hjemmeside
Content marketing fylder meget i online markedsføring. Ved at skabe godt indhold – og blive ved med at gøre det – øges chancerne for at blive fundet i Googles organiske søgeresultater. Derfor er content marketing et godt redskab i din online markedsføring og...
5 trin til det gode blogindlæg
Blogindlæg er et godt redskab i din content marketing og dermed din søgemaskineoptimering. Du får mulighed for at dele ud af din viden og vise din ekspertise til dine brugere. Derudover vil det også kunne påvirke din placering i Googles organiske søgeresultater. Der...