Magasinpost kan også nytænkes

Her på marketingbloggen er det ofte online markedsføring, vi har fokus på. Søgemaskineoptimering og sociale medier er uden tvivl to vigtige begreber og markedsføringskanaler i moderne markedsføring, og der er ingen tvivl om, at en effektiv indsats i den grad kan lede...

læs mere

Derfor er data afgørende for din indsats på sociale medier

Sociale medier som for eksempel Facebook og Instagram er ikke længere blot forbeholdt private. Førhen blev de forskellige sociale medier mest af alt brugt til, at brugerne kunne interagere med hinanden. Det gjorde man ved at følge med i billeder, statusopdateringer og...

læs mere

En blog er god for din virksomheds SEO

Du har måske opdaget, at flere og flere virksomheder opretter en blog på deres hjemmeside. Alle typer af virksomheder kan have en blog, der kan omfatte både det faglige, fungerer som employer branding eller til at formidle de seneste personalenyheder. Uanset om...

læs mere

Mindre lokale virksomheder bør også bruge SEO

Det kan være svært som mindre lokal virksomhed at opnå den samme synlighed som de større spillere på markedet. De små lokale virksomheder har måske ikke helt så mange markedsføringskroner at gøre godt med, og det smitter ofte af på synligheden på søgemaskiner som for...

læs mere

2 SEO begreber du måske ikke kender

De fleste der har tilegnet sig viden omkring online markedsføring er stødt på begreber som søgemaskineoptimering, content marketing og søgeordsanalyse. Det er dog bare sådan, at online markedsføring indebærer langt mere end de mest kendte begreber. Særligt inden for...

læs mere

Sådan laver du godt indhold til din hjemmeside

Content marketing fylder meget i online markedsføring. Ved at skabe godt indhold – og blive ved med at gøre det – øges chancerne for at blive fundet i Googles organiske søgeresultater. Derfor er content marketing et godt redskab i din online markedsføring og...

læs mere

5 trin til det gode blogindlæg

Blogindlæg er et godt redskab i din content marketing og dermed din søgemaskineoptimering. Du får mulighed for at dele ud af din viden og vise din ekspertise til dine brugere. Derudover vil det også kunne påvirke din placering i Googles organiske søgeresultater. Der...

læs mere

Hjælp – jeg bliver ophavsretskrænket! Hvad skal jeg gøre?

Storytelling og content marketing er stadig en meget stor del af moderne marketing. Mange virksomhed bruger lang tid og mange penge på at skabe nyt og spændende indhold til deres brugere. Det kan både omfatte tekster og billeder. Der sker en ophavsretskrænkelse, når...

læs mere

Fremtiden for direct mail markedsføring

Det kan virke absurd overhovedet at snakke om en fremtid for direct mail marketing, når nu alt andet inden for markedsføring bevæger sig mere og mere over på de digitale platforme. Her er mulighederne for blandt andet segmentering nemlig i særdeleshed gode, fordi...

læs mere

3 ting du skal have styr på, før du sender dit nyhedsbrev

Uanset om man er øvet ud i kunsten at skrive nyhedsbreve, eller om det er en lidt mere sjælden begivenhed i virksomheden, er det en nervepirrende affære. I modsætningen til blogindlæg og Facebook-opdateringer kan man nemlig ikke blot rette fejlen, så snart den er...

læs mere

8 gode grunde at anvende direct mail kampagner

En direct mail kampagne kan, hvis den er veludtænkt og veludført, være enormt effektiv og have en god ROI. Men den kan også være spild af kræfter, hvis den er lavet halvhjertet. Så vores første gode råd til jer, der overvejer udsendelse af direct mail, er, at I skal...

læs mere

Læg den rette content marketing strategi

Content Marketing er et vigtigt værktøj inden for online markedsføring, og bliver benyttet i mange virksomheder. For at en virksomheds content marketing indsats kan opnå de bedste resultater, er det afgørende, at de på forhånd har lagt en strategi over deres...

læs mere